Cliquez sur les en-têtes de colonne afin de trier la liste des articles.

Filtrer  Page 7 sur 18    Afficher  de 342
Référence Auteur principal Année

Temcheff, C.E., Derevensky, J.L., *St-Pierre, R.A., Gupta, R. et Martin, I. (2014). Beliefs and Attitudes of Mental Health Professionals with Respect to Gambling and Other High Risk Behaviors in Schools. International Journal of Mental Health and Addiction, 12(6), 716-729.

Temcheff, C.E.

2014

Laventure, M., Lapalme, M., Temcheff, C.E. et Déry, M. (2014). La consommation de psychotropes chez les enfants ayant des troubles du comportement : Portrait de la consommation et caractéristiques associées à l’initiation précoce à la cigarette, à l’alcool et au cannabis. Drogues, Santé, Société, 13(2), 26-48.

Laventure, M.

2014

*Poirier, M., Déry, M., Toupin, J., Verlaan, P., Lemelin, J.-P. et *Jagiellowicz, J. (2015). Correlates of Conduct Problems and Depression Comorbidity in Elementary School Boys and Girls Receiving Special Educational Services. Psychology in the Schools, 52(4), 403-418.

*Poirier, M.

2015

*Beaulieu, G., Denault, A-S., Verlaan, P. et Déry, M. (2015). L’intimidation subie et l’adaptation psychosociale des élèves à l’école primaire : Effet modérateur de la participation à des activités de loisir organisées. Revue de Psychoéducation, 44(2), 197-218.

Beaulieu, G.

2015

Denault, A.-S. et Déry, M. (2014). Participation in Organized Activities and Conduct Problems in Elementary School: The Mediating Effect of Social Skills. Journal on Emotional and Behavioral Disorders, 23(3), 167-179. First published online on August 1, 2014 doi: 10.1177/1063426614543950 Denault, A.-S.

2014

Mathys, C., Lanctôt, N. et Touchette, L. (2013). Validation d’une mesure de climat de groupe chez des adolescentes en centre de réadaptation: Le vécu éducatif partagé au travers de trois dimensions essentielles. Revue Européenne de Psychologie Appliquée/European Review of Applied Psychology, 63(2), 109-119.

Mathys, C.

2013

Lanctôt, N., Hauth-Charlier, S. et Lemieux, A. (2015). Do depressive symptoms in justice-involved girls reduce the effects of a cognitive-behavioral program on their disruptive and delinquent behaviors? International Journal of Social Welfare, 24, 193-203.

Lanctôt, N.

2015

Lanctôt, N., *Ayotte, M., Turcotte, M. et Besnard, T. (2012). Youth care workers' views on the challenges of working with girls: An analysis of the mediating influence of practitioner gender and prior experience with girls. Children and Youth Services Review, 34(11), 2240-2246.

Lanctôt, N.

2012

Lanctôt, N. et Lemieux, A. (2012). Expression et régulation de la colère : Les effets d’un programme cognitif-comportemental appliqué à des adolescentes hébergées en centre de réadaptation. Revue de psychoéducation, 43(2), 209-229.

Lanctôt, N.

2012

Milot, T., Lorent, A., St-Laurent, D., Bernier, A., Tarabulsy, G., Lemelin, J.-P. et Éthier, L. (2014). Hostile-Helpless state of mind as further evidence of adultdisorganized states of mind in neglecting families. Child Abuse & Neglect, 38(8), 1351-1357. Milot, T.

2014

Tarabulsy, G.M., Pearson, J., Vaillancourt-Morel, M-P., Bussières, È-L., Madigan, S., Lemelin, J-P., Duchesneau, A-A., Hatier, D-E. et Royer, F. (2014). Meta-analytic findings of the relation between maternal prenatal stress and anxiety and child cognitive outcome. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, 35(1), 38-43.

Tarabulsy, G.M.

2014

van Vugt, E., Lanctôt, N., Paquette, G., Collin-Vézina, D. et Lemieux, A. (2014). Girls in residential care: From child maltreatment to trauma-related symptoms in emerging adulthood. Child Abuse and Neglect, 38(1), 114-122.

van Vugt, E.

2014

Verlaan, P., Déry, M. et Toupin, J. (2014). Maternal distress and hostile parenting: Impact on physical and indirect aggression in 6 to 9 years old boys and girls. International Journal of Information and Education Technology, 4(3), 221-225.

Verlaan, P.

2014

Pauzé, R. et Petitpas, J. (2013). Évaluation du fonctionnement familial: état des connaissances. Thérapie Familiale, 34(1), 11-37.

Pauzé, R.

2013

Lévesque, M., Bigras, M. et Pauzé R. (2010). Externalizing problems and problematic sexual behaviors: same etiology? Aggressive behavior, 36(6), 358-370.

Lévesque, M.

2010

Lévesque, M., Bigras, M. et Pauzé, R. (2012). Persistence of problematic sexual behaviors in children. Journal of clinical child and adolescent psychology : the official journal for the Society of Clinical Child and Adolescent Psychology, 41(2), 239-245.

Lévesque, M.

2012

Ntebutse, J.G., Jutras, J. et Joly, J. (2013). La formation doctorale: formation scientifique et processus de socialisation au métier de chercheur. In M. Frenay et M. Romainville (dir.). L'accompagnement des mémoires et des thèses (pp. 177-200). Louvain-La-Neuve (Belgique): Éditions universitaires de Louvain.

Ntebutse, J.G.

2013

*Poirier, M., Marcotte, D., Joly, J. et Fortin, L. (2013). Program and implementation effects of a cognitive-behavioural intervention to prevent depression among adolescents at risk of school dropout exhibiting high depressive symptoms. Educational Research and Evaluation, 19(6), 561-577.

Poirier, M.

2013

Dion, J., Paquette, G., Tremblay, K. N., Cyr, M. et Dionne, C. (2013). Sexual abuse of intellectually disabled youth: A review. The Prevention Researcher, 20(3), 14-16.

Dion, J.

2013

Paquette, G. (2013). Facteurs associés à l’amélioration des problèmes de comportement extériorisés présentés par des adolescentes agressées sexuellement participant à des interventions de groupe. La pratique en mouvement, 1(6), 22.

Paquette, G.

2013

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.