Cliquez sur les en-têtes de colonne afin de trier la liste des articles.

Filtrer  Page 2 sur 16    Afficher  de 314
Référence Auteur principal Année
Tougas, A.-M., Jutras, S., Bigras, M. et Tourigny, M. (2016). The potential role of benefit and burden finding in school engagement of young leukemia survivors: An exploratory study. Child: Care, Health & Development, 42(1), 68-75. doi:10.1111/cch.12245 Tougas, A.M.

2016

Boisvert, I., Tourigny, M., Lanctôt, N. et Lemieux, S. (2016). Comportements sexuels problématiques chez les enfants : une recension systématique des facteurs associés. Revue de psychoéducation, 45(1), 175-209. Boisvert, I.

2016

*Garon-Carrier, G., Boivin, M., Forget-Dubois, N., Kovas, Y., Guay, F., Dionne, G., Lemelin, J.-P., Séguin, J. et Tremblay, R.E. (2016). Intrinsic motivation and performance in mathematics in primary school: A longitudinal investigation of their association. Child Development, 87(1), 165-175. DOI: 10.1111/cdev.12458 Garon-Carrier, G.

2016

Baril, K., Tourigny, M., Paillé, P. et Pauzé, R. (2016). Characteristics of sexually abused children and their non-offending mother in social welfare services: Are dyads involved in an intergenerational cycle of child sexual victimization different from those who do not? Journal of Child Sexual Abuse, 25(5), 504-523. DOI:10.1080/10538712.2016.1176096. Baril, K.

2016

Temcheff, C.E., Déry, M., St-Pierre, R. A., Laventure, M. et Lemelin, J.-P. (2016). Precocious Initiation into Smoking, Alcohol Use and Gambling among Children with Conduct Problems. Canadian Journal of Psychiatry, 61(1) 50-58. Temcheff, C.E.

2016

Hébert, T.S. et Lanctôt N. (2016). Les adolescentes placées en centre de réadaptation : regard sur l’instabilité à travers l’étude de leurs parcours de placements, Revue de psychoéducation, 45(1), 63-86. Hébert, T. S.

2016

van Vugt, E., Lanctôt, N. et Lemieux, A. (2016). Can Institutionalized Adolescent Females With a Substantiated History of Sexual Abuse Benefit From Cognitive Behavioral Treatment Targeting Disruptive and Delinquent Behaviors? Criminal Justice and Behavior, 43(7), 937-950. van Vugt, E.

2016

Poirier, M., Déry, M., Temcheff, C., Toupin, J., Verlaan, P. et Lemelin, J.-P. (2016). Longitudinal associations between conduct problems and depressive symptoms among girls and boys with early conduct problems. European Child & Adolescent Psychiatry, 25(7), 743-754. DOI 10.1007/s00787-015-0796-z. Poirier, M.

2016

Toupin, J., Déry, M., Verlaan, P., Lemelin, J.-P., Lecocq, A. et Jagiellowicz, J. (2016). Latent class analysis of conduct problems in a population of school children receiving special education services. Psychology in the Schools, 53(8), 875-890. DOI: 10.1002/pits.21948. Toupin, J.

2016

Verlaan, P., Boutin, S., Denault, A.-S. et Déry, M. (2016). Trajectoires de l’agression indirecte et physique et facteurs de risque interpersonnels chez les filles et les garçons du primaire. Journal international sur le climat scolaire et la prévention de la violence, 1, 96-129. Verlaan, P.

2016

Tourigny, M., Trudel, D., Bergeron, M., Joly, J., Lemieux, S. et Verville R. (2016) Besoins de formation continue des psychoéducateurs et psychoéducatrices du Québec et besoins spécifiques des diplômés récents. Revue de psychoéducation, 45(2), 245-269. Tourigny, M.

2016

Cyr, M., Frappier, J.-Y., Hébert, M., Tourigny, M., McDuff, P. et Turcotte, M.-È. (2016). Psychological and physical health of non-offending parents after disclosure of sexual abuse of their child. Journal of Child Sexual Abuse, 25 (7), 757-776, DOI: 10.1080/10538712.2016.1228726 Cyr, M.

2016

Baril, K. et Tourigny, M. (2016). Facteurs maternels associés au cycle intergénérationnel de la victimisation sexuelle dans l’enfance. Revue canadienne des sciences du comportement, 48(4), 266-277. http://dx.doi.org/10.1037/cbs0000052 Baril, K.

2016

Savard, A., Letarte, M.-J, Lapalme, M, Besnard, T. et Lemelin, J.-P. (2016). Rôle de la collaboration famille-école dans l'explication des difficultés de comportement des enfants de maternelle. Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 143, 403-413. Savard, A.

2016

Aimé, C., Déry, M., Verlaan, P. et Paquette, D. (2016). Une approche évolutionniste de la relation entre l'environnement de l'enfant, les stratégies d'histoire de vie et le développement des troubles du comportement. In P. Plusquellec et D. Paquette (Eds), Les troubles psy expliqués par la théorie de l'évolution (pp. 1-25). Louvain-La-Neuve (Belgique) : De Boeck (Collection Santé, Médecine et sciences de l'Évolution). Aimé, C.

2016

Tremblay-Hébert, S. et Lanctôt, N. (2016). Association between unstable placement patterns and problem behaviors in adolescent girls. Residential Treatment for Children & Youth. DOI: 10.1080/0886571X.2016.1246400 Tremblay-Hébert, S.

2016

Martin-Storey, A., Prickett, K.C. et Crosnoe, R. (2015). Family process correlates of firearm ownership and firearm storage among families with young children. Maternal and Child Health Journal, 19, 17-24.

Martin-Storey, A.

2015

Prickett, K.C., Martin-Storey, A. et Crosnoe, R. (2015). A research note on time with children in different- and same-sex two-parent families. Demography, 52(3), 905-918. Prickett, K.C.

2015

*Tremblay, C., Haines, V.Y. III, Joly J. (2015). Staff turnover and service quality within residential settings. Human Services Organizations: Management, Leadership & Governance. http://dx.doi.org/10.1080/23303131.2015.1085479 Tremblay, C.

2015

Martin-Storey A., Cheadle J., Skalamera J. et Crosnoe R. (2015). The social integration of sexual minority youth across high school contexts. Child Development, 86(3), 965-975. Martin-Storey, A.

2015

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.