Cliquez sur les en-têtes de colonne afin de trier la liste des articles.

Filtrer  Page 4 sur 18    Afficher  de 342
Référence Auteur principal Année
Hélie, S., Fast, E., Turcotte, D., Trocmé, N. Tourigny, M. et Fallon, B. (2015). Major Findings from the Québec Incidence Study over time and across Canada: Implications for Child Welfare Policy. Canadian Journal of Public Health, 106(7), (Suppl. 2):eS7–eS13. doi: 10.17269/CJPH.106.4827. Hélie, S.

2015

*Baril, K., Tourigny, M., Paillé, P. et Pauzé, R. (2016). Characteristics of sexually abused children and their non-offending mother in social welfare services: Are dyads involved in an intergenerational cycle of child sexual victimization different from those who do not? Journal of Child Sexual Abuse, 25(5), 504-523. DOI:10.1080/10538712.2016.1176096. *Baril, K.

2016

Wright, C., Brouillard, M., Daigle, M.S., Côté, G. et Toupin, J. (2015). Troubles mentaux et tentatives de suicide chez les détenus. Le rôle du trouble de déficit de l’attention avec hyperactivité. Criminologie, 48(1), 165-189. Wright, C.

2015

Tougas, A.-M., Boisvert, I., Tourigny, M. Lemieux, A., Tremblay, C. et Gagnon, M. (2016). Psychosocial profile of children having participated in an intervention program for their sexual behaviour problems: The predictor role of maltreatment. Journal of Child Sexual Abuse, 25 (2), 127-141. doi/full/10.1080/10538712.2016.1120258. Tougas, AM.

2015

Tougas, A.-M., Tourigny, M., *Boisvert, I., Lemieux, A., Tremblay, C. et Gagnon, M. (2016). Le rôle prédictif des mauvais traitements au regard de l’évolution des enfants participant à un programme d’intervention ciblant les comportements sexuels problématiques. Revue de psychoéducation, 45(1), 149-173. Tougas, AM.

2015

*St-Pierre, R.A., Derevensky, J.L., Temcheff, C.E. et Gupta, R. (2015). Adolescent gambling and problem gambling: Examination of an extended theory of planned behavior, International Gambling Studies, 15(3), 506-525. *St-Pierre, R.A.

2015

*St-Pierre, R.A., Temcheff, C.E., Derevensky, J.L. et Gupta, R. (2015). Theory of Planned Behavior in school-based adolescent problem gambling prevention: A conceptual framework. Journal of Primary Prevention, 36(6), 361-385. *St-Pierre, R.A.

2015

Dion, J., Tremblay, K.N., Paquette, G. et Matteau, S. (2015). Enfants et adolescents victimes d’agression sexuelle présentant une déficience intellectuelle : interventions et illustration clinique. Les Cahiers de l'ACTIF, 464-467, 291-307. Dion, J.

2015

Paquette, G., Dion, J., Tremblay, K.N., Tourigny, M., Matteau, S., *Bouchard, J. et Hélie, S. (2017). Differences between sexually abused children with and without intellectual disabilities. The International Journal of Victimology, 14(34).

Paquette, G.

2017

*Garon-Carrier, G., Boivin, M., Forget-Dubois, N., Kovas, Y., Guay, F., Dionne, G., Lemelin, J.-P., Séguin, J. et Tremblay, R.E. (2016). Intrinsic motivation and performance in mathematics in primary school: A longitudinal investigation of their association. Child Development, 87(1), 165-175. DOI: 10.1111/cdev.12458 Garon-Carrier, G.

2016

Lapalme, M., Déry, M., *Dubé, M. et Lemieux, A. (2017). Developmental course of ADHD symptoms in elementary students with or without a comorbid disruptive behaviour disorder based on parent and teacher report: The moderating effect of gender. Journal on Emotional and Behavioral Disorders. DOI: 10.1177/1063426617712500. Lapalme, M.

2017

van der Put, C., Lanctôt, N. et van Vugt, E. (2015). Child maltreatment among boy and girl probationers: does the type of maltreatment make a difference in offending behavior and psychosocial problems? Child Abuse & Neglect, 46, 142-151. van der Put, C.

2015

*Jasmin, E., Tétreault, S. et Joly, J. (2014). Ecosystemic needs assessment for children with DCD in elementary school: Multiple case studies. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 34(4), 424-442. *Jasmin, E.

2014

*Tremblay, C., Joly, J., Haines, V.Y. III, et Lanctôt N. (2015). Liens entre le roulement du personnel vécu et l’évolution clinique d’adolescentes hébergées en centre de réadaptation, Revue canadienne de service social, 332, 179-202. DOI : 10.7202/1038698ar Tremblay, C.

2015

*Jasmin, E. et Joly, J. (2015). Participation et besoins des élèves ayant un trouble de l’acquisition de la coordination à l’école primaire. Revue canadienne de l’éducation, 38(4). Joly, J.

2015

*Tremblay, C., Haines, V.Y. III et Joly, J. (2015). Staff turnover and service quality within residential settings. Human Services Organizations: Management, Leadership & Governance, 401, 22-36. http://dx.doi.org/10.1080/23303131.2015.1085479 Tremblay, C.

2015

*Poirier, M., Déry, M., Temcheff, C.E., Toupin, J., Verlaan, P. et Lemelin, J.-P. (2015). Longitudinal associations between conduct problems and depressive symptoms among girls and boys with early conduct problems, European Child and Adolescent Psychiatry. DOI: 10.1007/s00787-015-0796-z *Poirier, M.

2015

*Boisvert, I., Tourigny, M., Lanctôt, N. et *Lemieux, S. (2016). Comportements sexuels problématiques chez les enfants : une recension systématique des facteurs associés. Revue de psychoéducation, 45(1), 175-209. *Boisvert, I.

2016

*Tremblay-Hébert, S. et Lanctôt, N. (2016). Les adolescentes placées en centre de réadaptation : regard sur l’instabilité à travers l’étude de leurs parcours de placements. Revue de Psychoéducation, 45(1), 63-86.

Tremblay-Hébert, S.

2016

Verlaan, P., Turmel, F. et Charbonneau, M-N. (2010). Les conduites agressives des filles… des maux qui blessent. La Foucade, Numéro spécial 15e anniversaire du CQJDC, 9-12.

Verlaan, P.

2010

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.