Conduire un entretien métagraphique afin de mieux comprendre les fondements des traces écrites des jeunes scripteurs : pourquoi et comment ? Marie-France Morin 2018
Invented spelling: What is the best way of improving literacy skills at kindergarten? Marie-France Morin 2018
An explicit multicomponent handwriting instruction program in Grade 1 to improve writing skills Marie-France Morin 2019
Handwriting on a tablet screen: Role of visual and propriokinaesthetic feedback in the control of movement by children and adults Marie-France Morin 2019
Differences in attitudes toward reading: A survey of pupils in grades 5 to 8 Carolina Gonçalves, Marie-France Morin 2019
Intérêts et limites des outils numériques pour l’apprentissage de la production écrite Marie-France Morin 2019
Approche cognitive de la production écrite : principaux résultats et apports pour l’apprentissage et l’enseignement à l’école Marie-France Morin 2019
Avant-propos – Apprentissage et enseignement de la production écrite à l’école : apports de la recherche en sciences cognitives Marie-France Morin 2019
Handwriting Delay in Dyslexia: Children at the End of Primary School Still Make Numerous Short Pauses When Producing Letters Marie-France Morin 2020