The Potential Role of Benefit and Burden Finding in School Engagement of Young Leukemia Survivors: An Exploratory Study Anne-Marie Tougas 2016
Le rôle prédictif des mauvais traitements au regard de l’évolution des enfants participant à un programme d’intervention ciblant les comportements sexuels problématiques Anne-Marie Tougas 2016
Latent class analysis of conduct problems in a population of school children receiving special education services Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Types and influence of social support on school engagement of young survivors of leukemia Anne-Marie Tougas 2016
Liens entre le roulement du personnel vécu et l’évolution clinique d’adolescentes hébergées en centre de réadaptation Nadine Lanctôt 2016
Can institutionalized adolescent females with a substantiated history of sexual abuse benefit from Cognitive Behavioral Treatment (CBT) targeting disruptive and delinquent behaviors? Nadine Lanctôt 2016
Trajectoires de l’agression indirecte et physique et facteurs de risque interpersonnels chez les filles et les garçons du primaire Michèle Déry 2016
TDAH et interventions scolaires efficaces : fondements et principes d’un programme de consultation individuelle Marie-France Nadeau 2015
Does handwriting on a tablet screen impact students’ graphomotor execution? A comparison between grades 2 and 9 Marie-France Morin 2015
Pre-treatment profiles of adolescent girls as predictors of the strength of their working alliances with practitioners in residential care settings Nadine Lanctôt 2015