Predicting Depression and Anxiety from Oppositional Defiant Disorder Symptoms in Elementary School-Age Girls and Boys with Conduct Problems Jean Toupin, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2017
Caractéristiques individuelles et familiales associées à la persistance des troubles du comportement perturbateur chez les enfants Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2017
Une approche évolutionniste de la relation entre l’environnement de l’enfant, les stratégies d’histoire de vie et le développement des troubles du comportement Michèle Déry 2016
Clinically Significant Conduct Problems in Girls in the Elementary School Years: Gender Differences in Trajectories and Risk Factors Alexa Martin-Storey, Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Longitudinal associations between conduct problems and depressive symptoms among girls and boys with early conduct problems Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Precocious Initiation into Smoking, Alcohol Use and Gambling among Children with Conduct Problems Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry, Myriam Laventure 2016
Latent class analysis of conduct problems in a population of school children receiving special education services Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Trajectoires de l’agression indirecte et physique et facteurs de risque interpersonnels chez les filles et les garçons du primaire Michèle Déry 2016
L’intimidation subie et l’adaptation psychosociale des élèves à l’école primaire : Effet modérateur de la participation à des activités de loisir organisées Michèle Déry 2015
Participation in Organized Activities and Conduct Problems in Elementary School: The Mediating Effect of Social Skills Michèle Déry 2015