Persistent genetic and family-wide environmental contributions to early number knowledge and later achievement in mathematics Gabrielle Garon-Carrier 2017
Est-il judicieux d’avoir recours au Scored Archetypal Test 9 (SAT.9) afin d’enrichir l’évaluation de l’alexithymie lorsque l’on opte pour une approche évaluative multiméthode? Angélique Laurent 2017
Intrinsic motivation and performance in mathematics in primary school: A longitudinal investigation of their association Gabrielle Garon-Carrier, Jean-Pascal Lemelin 2016
L’impact d’un cours sur les compétences émotionnelles chez des étudiants alexithymiques qui se destinent à l’enseignement Angélique Laurent 2016
Why do children differ in motivation to learn: Insights from over 13,000 twins from 6 countries Gabrielle Garon-Carrier, Jean-Pascal Lemelin 2015
Les effets d’un cours d’efficience cognitive sur de nouveaux étudiants de l’Université de l’Alberta Angélique Laurent 2015
Early childhood household smoke exposure predicts less task-oriented classroom behavior at age 10 Caroline Fitzpatrick 2015
Associations between extracurricular activity and self- regulation: A longitudinal study from 5 to 10 years of age Caroline Fitzpatrick 2015