Differences between sexually abused children with and without intellectual disabilities Geneviève Paquette 2017
Intrinsic motivation and performance in mathematics in primary school: A longitudinal investigation of their association Gabrielle Garon-Carrier, Jean-Pascal Lemelin 2016
Developmental course of ADHD symptoms in elementary students with or without a comorbid disruptive behaviour disorder based on parent and teacher report: The moderating effect of gender Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2018
Child maltreatment among boy and girl probationers: does the type of maltreatment make a difference in offending behavior and psychosocial problems? Nadine Lanctôt 2015
Le rétablissement des enfants ayant un trouble anxieux à la confluence du milieu scolaire et des services de santé Anne-Marie Tougas
Mieux détecter les troubles du comportement des filles dès l’entrée à l’école primaire et prévenir l’aggravation des difficultés: une collaboration enseignants, intervenants et chercheurs Mélanie Lapalme
Influence de l’environnement familial sur les habiletés en littératie des enfants: quelles pratiques parentales sont bénéfiques lors de la transition à la maternelle? Angélique Laurent
Comportements sexuels problématiques chez les enfants: une recension systématique des facteurs associés Nadine Lanctôt 2016
The Potential Role of Benefit and Burden Finding in School Engagement of Young Leukemia Survivors: An Exploratory Study Anne-Marie Tougas 2016
Cross-cultural investigation into cognitive underpinnings of individual differences in early arithmetic Jean-Pascal Lemelin 2014