Clinically Significant Conduct Problems in Girls in the Elementary School Years: Gender Differences in Trajectories and Risk Factors Alexa Martin-Storey, Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Longitudinal associations between conduct problems and depressive symptoms among girls and boys with early conduct problems Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Precocious Initiation into Smoking, Alcohol Use and Gambling among Children with Conduct Problems Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry, Myriam Laventure 2016
Latent class analysis of conduct problems in a population of school children receiving special education services Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2016
Trajectoires de l’agression indirecte et physique et facteurs de risque interpersonnels chez les filles et les garçons du primaire Michèle Déry 2016
L’intimidation subie et l’adaptation psychosociale des élèves à l’école primaire : Effet modérateur de la participation à des activités de loisir organisées Michèle Déry 2015
Participation in Organized Activities and Conduct Problems in Elementary School: The Mediating Effect of Social Skills Michèle Déry 2015
Correlates of Conduct Problems and Depression Comorbidity in Elementary School Boys and Girls Receiving Special Educational Services Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2015
Développer l’expertise pour mieux détecter les difficultés comportementales des filles à l’école primaire Jean Toupin, Luc Touchette, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2015
Développer l’expertise pour mieux détecter les difficultés comportementales des filles à l’école primaire: une recherche action en collaboration avec le milieu scolaire Luc Touchette, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2015