School readiness among vulnerable children: a systematic review of studies using a person-centered approach Gabrielle Garon-Carrier, Marie-Josée Letarte 2024
Regards croisés sur les pratiques de différenciation pédagogique favorisant l’inclusion scolaire des élèves doués au primaire Marie-France Nadeau 2023
Pratiques éducatives en maternelle quatre ans : Comment l’enseignante s’engage-t-elle dans le jeu de l’enfant? Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
Assessing and Comparing Handwriting Skills of Kindergarten and First Grade Pupils with Kinematic Theory and Lognormal Models. Marie-France Morin 2021
Relations entre habiletés graphomotrices et performances orthographiques : bilan des travaux et illustration chez des élèves français de 4e année du primaire Marie-France Morin 2021
Motivation scolaire, adaptation sociale et performances d’élèves du primaire en situation d’échec expérimentant une mesure alternative au redoublement Jonathan Smith
The (limited) contribution of early childcare arrangements to social and academic development among Canadian children. Gabrielle Garon-Carrier, Vincent Bégin 2021
Can Temperament Predict School Readiness in At-Risk Kindergarteners? A Combination of Variable-Oriented and Person-Oriented Approaches Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2021
Classroom placement and twins’ social behaviors in elementary school: Providing empirical evidence to inform educational policy Gabrielle Garon-Carrier, Vincent Bégin 2022