Le tempérament de l’élève : un facteur clé de la qualité de la relation avec les enseignants? Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2021
Understanding Youth Perceptions of Neighborhood Disorder: The Role of Conduct Problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry 2021
Conduct Problems and Adherence to COVID-19 Guidelines: A Developmental Psychopathology-Informed Approach Alexa Martin-Storey, Jean-Pascal Lemelin, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2021
Variants of Psychopathic Traits Follow Distinct Trajectories of Clinical Features Among Children with Conduct Problems Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2021
The use of indirect aggression among boys and girls with and without conduct problems: Trajectories from childhood to adolescence Michèle Déry 2021
Exploring childhood temperament as a moderator of the association between adolescent sexual minority status and internalizing and externalizing behavior problems Alexa Martin-Storey, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2020
Longitudinal association between childhood-onset conduct problems and first line service reception Alexa Martin-Storey, Michèle Déry 2018
Équipe de recherche sur les difficultés de comportement selon le genre : détection, trajectoires d’adaptation, facteurs associés et parcours dans les services Michèle Déry
Une approche évolutionniste de la relation entre l’environnement de l’enfant, les stratégies d’histoire de vie et le développement des troubles du comportement Michèle Déry 2016
Développer l’expertise pour mieux détecter les difficultés comportementales des filles à l’école primaire: une recherche action en collaboration avec le milieu scolaire Luc Touchette, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2015