Approche cognitive de la production écrite : principaux résultats et apports pour l’apprentissage et l’enseignement à l’école Marie-France Morin 2019
Avant-propos – Apprentissage et enseignement de la production écrite à l’école : apports de la recherche en sciences cognitives Marie-France Morin 2019
Handwriting Delay in Dyslexia: Children at the End of Primary School Still Make Numerous Short Pauses When Producing Letters Marie-France Morin 2020
Une plateforme d’aide à l’évaluation et au suivi des compétences des élèves francophones en orthographe lexicale Marie-France Morin 2020
« Lost in transition »: A systematic mixed studies review of problems and needs associated with school reintegration after psychiatric hospitalization Anne-Marie Tougas 2019
Persistent genetic and family-wide environmental contributions to early number knowledge and later achievement in mathematics Gabrielle Garon-Carrier 2017
The nature of the association between number line and mathematical performance: An international twin study Gabrielle Garon-Carrier 2019
Comparison of Discriminant Validity Indices of Parent, Teacher, and Multi-informant Reports of Behavioral Problems in Elementary Schoolers Mélanie Lapalme, Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2020
Continuity and change in psychopathic traits among school-aged children with conduct problems Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2019
Utilisation de stimulants du système nerveux central chez les élèves du primaire suivis à l’école pour des troubles du comportement Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2018