Guide pour favoriser une socialisation dynamique chez les adolescent.es Catherine Laurier, Katherine Pascuzzo 2021
Is the Incredible Years parenting programme predictive of case closure in child protection services for neglect? A quasi-experimental study Marie-Josée Letarte 2021
Validation of a French Translation of the McLean Screening Instrument for Borderline Personality Disorder, Invariance Across Genders, and Association With Depression, Trauma Symptoms, and Substance Use Among University Students Alexa Martin-Storey, Luc Touchette, Mélanie Lapalme, Yann Le Corff 2021
La collaboration entre l’école et les services sociaux et de santé au profit des jeunes qui vivent des problèmes multiples et complexes : une analyse des controverses Anne-Marie Tougas 2021
L’intention de persister d’étudiants québécois en éducation préscolaire et en enseignement primaire en contexte de pandémie Jonathan Smith 2021
Understanding Youth Perceptions of Neighborhood Disorder: The Role of Conduct Problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry 2021
Gender minoritized students and academic engagement in Brazilian adolescents: Risk and protective factors Alexa Martin-Storey 2021
A meta-analytic investigation of the association between working alliance and outcomes of individual career counseling Yann Le Corff 2021
Adolescent attachment to parents and peers: Links to young adulthood friendship quality Katherine Pascuzzo 2021
Quand la recherche et la formation contribuent à augmenter la capacité d’agir : une expérience de théâtre-forum du point de vue des participantes Julie Noël 2021