Too much television? Prospective associations between early childhood televiewing and later self-reports of victimization by sixth grade classmates Caroline Fitzpatrick 2015
Évaluation des retombées d’un cours d’efficience cognitive (CEC) auprès d’étudiants de première année du Campus Saint-Jean de l’Université de l’Alberta. Angélique Laurent 2015
The interplay of birth weight, dopamine receptor D4 gene (DRD4), and early maternal care in the prediction of disorganized attachment at 36 months of age Katherine Pascuzzo 2015
Troubles mentaux et tentatives de suicide chez les détenus. Le rôle du trouble de déficit de l’attention avec hyperactivité Jean Toupin 2015
L’Outil Mon Portrait de Magog, un outil de communication entre les milieux préscolaire et scolaire pour faciliter la transition des enfants Jean-Pascal Lemelin 2014
Évaluation des troubles du comportement des enfants par les parents et les enseignants : quel intérêt pour la prise en charge? 2014
Visual-motor skills performance on the Beery-VMI: A study of Canadian kindergarden children Marie-France Morin 2014
Transmission of attachment at preschool-age: The mediating role of mother-child conversation styles 2014