Developmental Trajectory of Conduct Problems among Boys and Girls receiving Psychoeducational Services at Elementary Schools Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2023
Trajectories of medical service use among girls and boys with and without early-onset conduct problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry 2023
A remediation measure as an alternative to grade retention: A study on achievement motivation Jonathan Smith 2022
Processes and outcomes of individual career counselling for different types of clients: a latent profile analysis replication and extension Yann Le Corff 2022
Classroom placement and twins’ social behaviors in elementary school: Providing empirical evidence to inform educational policy Gabrielle Garon-Carrier, Vincent Bégin 2022
Parcours de transition et bien-être psychosocial des personnes trans, non-binaires ou en questionnement identitaire de genre – Résultats d’une enquête québécoise Alexa Martin-Storey, Julie-Christine Cotton, Yann Le Corff 2021
Des parents d’enfants suivis en protection de la jeunesse se racontent : analyse du recours aux méthodes narratives par le prisme de trois études en travail social Julie Noël 2021
Le croisement des savoirs entre personnes usagères, étudiantes et enseignantes : la valorisation des forces dans la formation en travail social Julie Noël 2021
Is the Incredible Years parenting programme predictive of case closure in child protection services for neglect? A quasi-experimental study Marie-Josée Letarte 2021
La collaboration entre l’école et les services sociaux et de santé au profit des jeunes qui vivent des problèmes multiples et complexes : une analyse des controverses Anne-Marie Tougas 2021