Interventions for the Development of Orthographic Knowledge Based on Invented Spellings Marie-France Morin 2024
Processus novateur pour favoriser la pérennisation et la mise à l’échelle de programmes de prévention de l’anxiété à l’école : l’exemple du programme HORS-PISTE Julie Lane 2024
Évolution du niveau d’anxiété et des compétences socioémotionnelles des élèves du 2e et du 3e cycle du primaire ayant participé au programme HORS-PISTE : une étude pilote Angélique Laurent, Danyka Therriault, Julie Lane 2024
How sexual and gender minority students discuss sexuality and gender in describing their experiences of sexual violence Alexa Martin-Storey, Geneviève Paquette 2024
L’évaluation de l’implantation et des retombées des aides à la vie étudiante en milieu universitaire Julie Lane 2024
Changes in anxiety symptoms and their correlates in adolescents participating in a school-based anxiety prevention program during the COVID-19 pandemic Danyka Therriault, Isabelle Thibault, Jonathan Smith, Julie Lane 2024
A longitudinal study of child adjustment during the COVID-19 pandemic: the protective role of the parent-child relationship in middle childhood Jean-Pascal Lemelin 2024
Symptoms and psychological factors linked to anxiety impairment in adolescents Danyka Therriault 2024
Cannabis use, mental health, and problematic Internet use in Quebec: A study protocol Julie-Christine Cotton 2024