Self-continuity moderates the association between peer victimization and depressed affect Alexa Martin-Storey 2018
The role of academic skills in the evolution of conduct problems and depressive symptoms among children with and without early clinically significant conduct problems Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2018
Victimization Disparities Between Heterosexual and Sexual Minority Youth From Ages 9 to 15 Alexa Martin-Storey 2019
Continuity and change in psychopathic traits among school-aged children with conduct problems Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2019
Child maltreatment among children with intellectual disability in the Canadian Incidence Study Geneviève Paquette 2018
Factors associated with intellectual disabilities in maltreated children according to caseworkers in child protective services Anne-Marie Tougas, Geneviève Paquette 2018
Contribution des traits psychopathiques à l’évolution des problèmes de conduites de filles et garçons d’âge scolaire primaire Jean Toupin, Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2018
Utilisation de stimulants du système nerveux central chez les élèves du primaire suivis à l’école pour des troubles du comportement Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2018
Common components of evidence-based parenting programs for preventing maltreatment of school-age children Marie-Josée Letarte 2018
Les problèmes de comportement à l’enfance et les problèmes dépressifs : rôle médiateur du rejet social, des interactions parent-enfant et des difficultés scolaires Geneviève Paquette, Marie-Josée Letarte, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2018