Associations between video game engagement and ADHD symptoms in early adolescence Caroline Fitzpatrick 2021
Les caractéristiques comportementales jouent-elles un rôle modérateur sur les interactions en classe perçues par les élèves et leur sentiment d’efficacité personnelle? Marie-France Nadeau 2021
A french translation of the Transgender Congruence Scale: Validation and associations with distress, well-being, and perceived transition status Alexa Martin-Storey, Julie-Christine Cotton, Yann Le Corff 2021
Family relationship quality during the COVID-19 pandemic: The value of adolescent perceptions of change Alexa Martin-Storey 2021
Development and validation of the teen dating aggression measure (TeDam) among Canadian Youth Alexa Martin-Storey 2021
Perceptions de la douance chez les élèves doués dans une commission scolaire québécoise Marie-France Nadeau 2021
Quelle valeur s’accorde-t-on quand on est une mère d’enfant placé ? Une analyse basée sur la théorie de la reconnaissance sociale Julie Noël 2021
Community outreach with families of children 0 to 5 years of age: Perceived practices and impacts in a health area in Quebec, Canada Julie Lane 2021
Implementation of an intersectoral outreach and community nursing care intervention with refugees in Quebec: A protocol study Julie Lane 2021
Entraînement aux habiletés parentales pour préparer les enfants à l’école : quelles caractéristiques parentales, familiales et des enfants prédisent l’engagement? Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte, Myriam Laventure 2021