Does Indirect Aggression Affect Teacher-Student Relationships? Evidence From a Four-Year RI-CLPM Michèle Déry 2025
Longitudinal patterns of special education/inclusive classroom placement of children with conduct problems: Correlates and risk of school dropout Alexa Martin-Storey, Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2025
Développement identitaire et désistement du crime : l’influence de l’expérience de judiciarisation dans les récits de vie de jeunes adultes judiciarisés Marie-Pierre Villeneuve
Continuité des différents traits psychopathiques chez les enfants avec ou sans problèmes de comportement et effet modérateur de la chaleur affective parentale dans la continuité et les manifestations de ces traits jusqu’à l’âge adulte Vincent Bégin
Perceptions of service efficacy among young adults with childhood histories of conduct problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry 2024
An examination of bedtime media and excessive screen time by Canadian preschoolers during the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier 2022
Quels sont les facteurs qui influencent l’utilisation des pratiques probantes auprès des élèves présentant des difficultés comportementales au primaire? Marie-France Nadeau 2022
Childhood behavioral problems are associated with the intergenerational transmission of low education: a 16-year population-based study Vincent Bégin 2024
Sexual minority status and academic achievement during the transition to adolescence among youth with childhood conduct problems Alexa Martin-Storey, Gabrielle Garon-Carrier, Michèle Déry 2024
Enseigner aux élèves présentant des difficultés comportementales : dispositifs pour favoriser le développement des compétences des enseignants Marie-France Nadeau 2016