Using the Prevent-Teach-Reinforce model to reduce challenging behaviors in children with autism spectrum disorder in home settings: A feasibility study Malena Argumedes 2021
From Negative Emotionality to Aggressive Behavior: Maternal and Paternal Parenting Stress as Intervening Factors Jean-Pascal Lemelin 2021
School Dropout: The Role of Childhood Conduct Problems and Depressive Symptoms Michèle Déry, Vincent Bégin 2021
Self and parent-reported sleep problems of adolescents with childhood conduct problems and comorbid psychological problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry, Vincent Bégin 2021
Is the Incredible Years parenting programme predictive of case closure in child protection services for neglect? A quasi-experimental study Marie-Josée Letarte 2021
Évaluation de l’implantation et des effets du programme Soutien aux Comportements Positifs en milieu résidentiel adulte (SCP-RA) Malena Argumedes
Children’s early disruptive behavior predicts later coercive behavior and binge drinking by mothers Caroline Fitzpatrick 2017
Prise de risque sur les routes : les jeunes contrevenants et la réactivité au stress Sophie Couture 2016
Avis sur les meilleures pratiques de prévention et d’intervention en matière de fugues auprès des jeunes hébergés en centre de réadaptation pour jeunes en difficulté d’adaptation Sophie Couture 2018
De l’enfance à l’adolescence : violence virtuelle et ses répercussions sur les comportements agressifs Caroline Fitzpatrick 2020