Associations between youth lifestyle habits, sociodemographic characteristics, and health status with positive mental health: a gender-based analysis in a sample of Canadian postsecondary students Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier 2025
Relations entre les compétences émotionnelles et la qualité des relations interpersonnelles en contexte de stage : le cas des étudiants en formation en enseignement Angélique Laurent 2025
Effects of Sport Participation Level on Stressors Numbers, Perceived Stress, and Mental Illness Symptoms Experienced by University Students Alexa Martin-Storey, Catherine Laurier, Luc Touchette, Sophie Couture 2025
Activité d’intégration de l’approche sensible au trauma destinée aux intervenantes et intervenants des milieux d’enseignement supérieur Geneviève Paquette
Chaire de recherche sur les contextes éducatifs au service des apprentissages et du bien-être (CONEXA) Marie-France Nadeau
Social reactions and trauma symptoms among gender and sexual minority students disclosing sexual violence Alexa Martin-Storey, Geneviève Paquette 2023
New evidence of changes in students’ achievement motivation in the context of the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick 2022
The progression and mechanisms of mental illness symptoms in university student-athletes during the COVID-19 pandemic Catherine Laurier, Sophie Couture 2024
#sansfiltre: La méthode Photovoix pour favoriser la santé mentale positive à l’école secondaire Anne-Marie Tougas