Comment le personnel des services complémentaires peut-il soutenir l’autodétermination des élèves présentant des difficultés comportementales? Marie-France Nadeau 2022
Preschoolers, parents, and the pandemic: family media use during the Covid-19 crisis and child development Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier 2022
Cognitive flexibility moderates the association between severity of maltreatment and emotion regulation in residential care children of the middle childhood period Katherine Pascuzzo 2022
New evidence of changes in students’ achievement motivation in the context of the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick 2022
Adolescent pain: appraisal of the construct and trajectory prediction-by-symptom between age 12 and 17 years in a Canadian twin birth cohort Gabrielle Garon-Carrier 2022
Pratiques enseignantes en soutien à l’autodétermination des élèves du primaire en contexte de pandémie Gabrielle Garon-Carrier 2022
Mariage et union libre : bien s’informer pour un choix éclairé. Quatre infographies et une carte sur de récentes études à ce sujet Carmen Lavallée 2022
Le dépistage séquentiel chez les enfants d’âge préscolaire : une forme différente d’évaluation psychoéducative. Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
Portrait des symptômes d’anxiété généralisée chez les élèves du secondaire : l’importance de la prévention, du dépistage et de l’intervention Danyka Therriault, Jonathan Smith 2022
“For me, it’s a real pain”: A foray into the experience of parents involved in Family- Based Treatment Anne-Marie Tougas, Isabelle Thibault 2022