Comment soutenir le sentiment d’efficacité personnelle des élèves présentant des difficultés de comportement ? Marie-France Nadeau 2022
“I had a shitty past; I want a great future.”: Hopes and fears of vulnerable adolescent girls aging out of care Geneviève Paquette, Nadine Lanctôt 2022
Interactions between child temperament and family environment in relation to school readiness: Diathesis-stress, differential susceptibility, or vantage sensitivity? Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
Attitudes des enseignants québécois du préscolaire/primaire envers l’éducation des élèves doués Marie-France Nadeau 2022
Symptoms of mental health disorders among university student-athletes during the second wave of the COVID-19 pandemic lockdown in Canada Catherine Laurier, Sophie Couture 2022
Hábitos de leitura à entrada do Ensino Superior: o perfil dealunos da Licenciatura em Educaçao Básica Carolina Gonçalves 2022
Interventions for the development of orthographic knowledge based on invented spellings Marie-France Morin 2024
Promesses et défis de mise en oeuvre de la méthode Photovoix auprès des jeunes vulnérables Anne-Marie Tougas, Julie-Christine Cotton 2022