Quand la recherche et la formation contribuent à augmenter la capacité d’agir : une expérience de théâtre-forum du point de vue des participantes Julie Noël 2021
La violence sexuelle subie par les universitaires du Québec issus des minorités sexuelles et de genre et les pratiques de prévention et d’intervention Alexa Martin-Storey, Geneviève Paquette 2021
Professional carers’ attachment style and reflective functioning: Links with adolescent behavioral and emotional adaptation in residential care Katherine Pascuzzo 2021
Trauma symptoms as factors associated with early motherhood among young women who had contact with child protective services Geneviève Paquette, Nadine Lanctôt 2021
Conduct Problems and Adherence to COVID-19 Guidelines: A Developmental Psychopathology-Informed Approach Alexa Martin-Storey, Jean-Pascal Lemelin, Mélanie Lapalme, Michèle Déry 2021
Examining high school students’ personality traits of extraversion and emotional stability in relation to their academic expectation and value appraisals Jonathan Smith 2021
Understanding Teacher’s Humor and Its Attributes in Classroom Management: A Conceptual Study Jonathan Smith 2021
Relations between Child and Parent Fears and Changes in Family Functioning Related to COVID-19 Jean-Pascal Lemelin 2021
Liens entre le sentiment d’auto-efficacité, la détresse psychologique et la parentalité chez des adultes ayant une consommation problématique Marie-Josée Letarte, Mathilde Garneau, Myriam Laventure 2021
Illustrer la théorie d’un programme : Pourquoi? Comment? Concrètement! L’exemple du programme HORS-PISTE Anne-Marie Tougas, Danyka Therriault, Julie Lane 2021