Désistement assisté : vecteur d’intégration sociocommunautaire pour des adolescents engagés dans une délinquance grave et persistante Marie-Pierre Villeneuve 2020
Advancing interprofessional theory: Deliberative democracy as a participatory research antidote to power differentials in aged care Josianne Lamothe 2019
Approche cognitive de la production écrite : principaux résultats et apports pour l’apprentissage et l’enseignement à l’école Marie-France Morin 2019
Construct Validity of the French Version of the Professional Quality of Life (ProQOL) Measurement Instrument among a Sample of Child Protection Workers Josianne Lamothe 2019
Identifying crime victims vulnerable to persistent depressive symptoms: Results from a secondary analysis Josianne Lamothe 2019
Les familles d’accueil de proximité : regard québécois sur ce dispositif d’accueil Josianne Lamothe 2018
Intérêts et limites des outils numériques pour l’apprentissage de la production écrite Marie-France Morin 2019
Profils des stagiaires dans le cadre de la pratique supervisée de l’enseignement au Portugal Carolina Gonçalves 2019
Handwriting on a tablet screen: Role of visual and propriokinaesthetic feedback in the control of movement by children and adults Marie-France Morin 2019