Cliquez sur les en-têtes de colonne afin de trier la liste des articles.

Filtrer  Page 5 sur 16    Afficher  de 314
Référence Auteur principal Année
Denault, A.-S. et Déry, M. Participation in Organized Activities and Conduct Problems in Elementary School: The Mediating Effect of Social Skills. Journal on Emotional and Behavioral Disorders,23(3), 167-179. First published online on August 1, 2014 doi: 10.1177/1063426614543950 Denault, A.-S.

2014

Tarabulsy, G.M., Pearson, J., Vaillancourt-Morel, M-P., Bussières, È-L., Madigan, S., Lemelin, J-P., Duchesneau, A-A., Hatier, D-E. et Royer, F. (2014). Meta-analytic findings of the relation between maternal prenatal stress and anxiety and child cognitive outcome. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, 35(1), 38-43.

Tarabulsy, G.M.

2014

van Vugt, E., Lanctôt, N., Paquette, G., Collin-Vézina, D. et Lemieux, A. (2014). Girls in residential care: From child maltreatment to trauma-related symptoms in emerging adulthood. Child Abuse and Neglect, 38(1), 114-122.

van Vugt, E.

2014

Verlaan, P., Déry, M. et Toupin, J. (2014). Maternal distress and hostile parenting: Impact on physical and indirect aggression in 6 to 9 years old boys and girls. International Journal of Information and Education Technology, 4(3), 221-225.

Verlaan, P.

2014

Milot, T., Lorent, A., St-Laurent, D., Bernier, A., Tarabulsy, G., Lemelin, J.-P. et Éthier, L. (2014). Hostile-Helpless state of mind as further evidence of adultdisorganized states of mind in neglecting families. Child Abuse & Neglect, 38(8), 1351-1357. Milot, T.

2014

Martin-Storey, A. (2014). Prevalence of dating violence among sexual minority youth: Variation across gender, sexual minority identity and gender of sexual partners. Journal of youth and adolescence, 1-14.

Martin-Storey, A.

2014

Cyr, M., Hébert, M., Frappier, J.-Y., Tourigny, M., McDuff, P. et Turcotte, M.-È. (2014). Parental support provided by non-offending caregivers to sexually abused children: A comparison between mothers and fathers. Journal of Child Custody, 11(3), 216-236.

Cyr, M.

2014

Hélie, S., Turcotte, D., Trocmé, N. et Tourigny, M. (2014). Étude d’incidence québécoise sur les signalements évalués en protection de la jeunesse en 2008: Faits saillants. Défi Jeunesse, XX(3), 38-48.

Hélie, S.

2014

Tougas, A.-M., Tourigny, M., Lemieux, A., Lafortune, D. & Proulx, J. (2014). Psychoeducational group for juvenile sex offenders: Outcomes and associated factors. Hellenic Journal of Psychology, 11 (3), 184-207.

Tougas, A-M.

2014

Verlaan, P. et Besnard, T. (2014). La violence indirecte : une recension des écrits avec des implications pour le milieu scolaire. Revue Canadienne de l’Éducation, 37(2), 1-31.

Verlaan, P.

2014

Verlaan, P., Jolette, C. et Turcotte, M. (2014). Une évaluation préliminaire d'un programme de prévention de l'agression indirecte en milieu scolaire. Revue québécoise de psychologie, 35(3), 1-17.

Verlaan, P.

2014

*Jasmin E., Tétreault S., Joly J. (2014). Ecosystemic needs assessment for children with DCD in elementary school: Multiple case studies. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 34(4), 424-442. Jasmin E.

2014

Boivin, M., Desrosiers, H., Lemelin, J-P. et Forget-Dubois, N. (2013). Assessing the predictive validity and early determinants of school readiness using a population-based approach. Dans M. Boivin et K.L. Bierman (dir.), Promoting school readiness and early learning. New York: Guilford Press.

Boivin, M.

2013

Cotton, J.-C. et Laventure, M. (2013). Early initiation to cigarettes, alcohol and drugs among Innu préadolescents of Quebec. The Canadian Journal of Native Studies, 23(1), 1-15.

Cotton, J.-C.

2013

Charbonneau R., Laventure, M. et Bertrand, K. (2013). Le programme 6-12 ans : Intervention auprès des familles d’enfants 6-12 vivant avec un parent présentant une dépendance aux psychotropes. Dans C. Plourde, M. Laventure, M. Landry et C. Arsenault (dir.). Pratiques prometteuses auprès des adultes dépendants ou à risque de la devenir. Québec, Canada : Presses de l’Université de Montréal.

Charbonneau R.

2013

Besnard, T., Verlaan, P., Davidson, M., Vitaro, F., Poulin, F. et Capuano, F. (2013). Bidirectional influences between mothers' and fathers' parenting and children's disruptive behavior from kindergarten to grade two. Early Child Development and Care, 183(3-4), 515-533.

Besnard, T.

2013

Besnard, T., Houle, A.-A., Letarte, M.J. et Blackburn Maltais, A.-P.(2013). La prévention des difficultés de comportement chez les enfants du préscolaire : une recension des caractéristiques des programmes probants. Enfance en difficulté, 2, 111-142.

Besnard, T.

2013

Brunelle, N., Laventure, M., Tremblay, J et Plourde, C. (2013). L’intervention relativement à l’usage de substances psychoactives à l’école. In I. Massé, N. Desbiens et C. Lanaris (Éditeurs). Les troubles de comportement à l’école (2nd édition).

Brunelle, N.

2013

Laventure, M., Charbonneau, R., Sarrazin, G. et Bertrand, K. (2013). Les programmes d’entraînement aux habiletés parentales : quand la dépendance et la parentalité se côtoient. In C. Plourde, M. Laventure, M. Landry et C. Arsenault (Éditeurs). Sortir des sentiers battus : Pratiques prometteuses auprès des adultes dépendants. Collection Toxicomanies : Presses Université Laval.

Laventure, M.

2013

Fortin, L., Marcotte, D., Diallo, T., Potvin, P. et Royer, É. (2013). A multidimensional model of school dropout from an 8-year longitudinal study in a general high school population. European Journal of Psychology of Education, 28(2), 563-583.

Fortin, L.

2013

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.