La scolarisation des jeunes qui vivent des problèmes multiples et complexes : quelles situations confrontent le milieu scolaire à l’impuissance d’agir? Julie Noël 2022
The effects of the COVID-19 pandemic on French-Canadian adolescents’ academic motivation: A follow-up study Caroline Fitzpatrick, Jonathan Smith 2022
Preservice teachers’ attitudes towards students with behavioral difficulties : Associations with individual and education program characteristics Marie-France Nadeau 2022
Pour des élèves à HPI, comment soutenir le goût d’apprendre en mathématiques? Marie-France Nadeau 2022
Quels sont les facteurs qui influencent l’utilisation des pratiques probantes auprès des élèves présentant des difficultés comportementales au primaire? Marie-France Nadeau 2022
Addressing the complexity of heterogeneity: profiles of adolescent girls who have been sexually abused Geneviève Paquette, Mélanie Lapalme 2022
Pratiques éducatives en maternelle quatre ans : Comment l’enseignante s’engage-t-elle dans le jeu de l’enfant? Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
Development and Validation of a Measure of Attachment Disorders Based on DSM-5 Criteria: The Early TRAuma-Related Disorders Questionnaire (ETRADQ) Sophie Couture 2022
Multinational Evaluation of the Measurement Invariance of the Level of Personality Functioning Scale – Brief Form 2.0: Comparison of Student and Community Samples Across Seven Countries Mélanie Lapalme, Yann Le Corff 2022
Prédicteurs de l’évolution des pratiques éducatives de parents ayant une addiction à l’alcool ou aux drogues au cours d’un programme entraînement aux habiletés parentales Marie-Josée Letarte, Mathilde Garneau, Myriam Laventure 2022