Facteurs influençant les attitudes des enseignant·e·s québécois·es envers l’intégration des élèves présentant des difficultés comportementales Marie-France Nadeau 2020
Quelles sont les perceptions des élèves présentant des difficultés comportementales quant aux conditions qui influencent leur scolarisation en classe ordinaire? Marie-France Nadeau 2020
Les caractéristiques comportementales jouent-elles un rôle modérateur sur les interactions en classe perçues par les élèves et leur sentiment d’efficacité personnelle? Marie-France Nadeau 2021
Perceptions de la douance chez les élèves doués dans une commission scolaire québécoise Marie-France Nadeau 2021
Linking high school students’ achievement goal orientations with their competence beliefs and their perception of teachers’ emotional support during the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick, Jonathan Smith, Marie-France Nadeau 2022
Preservice teachers’ attitudes towards students with behavioral difficulties : Associations with individual and education program characteristics Marie-France Nadeau 2022
L’INTÉGRATION par L’IMMERSION: dispositif de formation comme vecteur de la théorie à la pratique Marie-France Nadeau
Interactions between child temperament and family environment in relation to school readiness: Diathesis-stress, differential susceptibility, or vantage sensitivity? Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
A remediation measure as an alternative to grade retention: A study on achievement motivation Jonathan Smith 2022
Development and validation of a model predicting students’ sense of school belonging and engagement as a function of school climate Jonathan Smith 2021