An examination of bedtime media and excessive screen time by Canadian preschoolers during the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier 2022
Preschooler screen time and temperamental anger/frustration during the COVID-19 pandemic Caroline Fitzpatrick, Gabrielle Garon-Carrier 2023
“For me, it’s a real pain”: A foray into the experience of parents involved in Family- Based Treatment Anne-Marie Tougas, Isabelle Thibault 2022
Évaluation des effets du Programme de réduction du Stress basé sur la Pleine Conscience déployé auprès de jeunes vivant en contexte de vulnérabilité : une étude mixte Danyka Therriault, Julie Lane 2022
Cognitive flexibility moderates the association between severity of maltreatment and emotion regulation in residential care children of the middle childhood period Katherine Pascuzzo 2022
The relationship between problematic internet use and anxiety disorder symptoms in youth: Specificity of the type of application and gender Danyka Therriault, Julie Lane 2023
La santé mentale des jeunes fugueurs des centres de réadaptation Catherine Laurier, Sophie Couture 2022
Pratiques éducatives en maternelle quatre ans : Comment l’enseignante s’engage-t-elle dans le jeu de l’enfant? Angélique Laurent, Jean-Pascal Lemelin, Marie-Josée Letarte 2022
La scolarisation des jeunes qui vivent des problèmes multiples et complexes : quelles situations confrontent le milieu scolaire à l’impuissance d’agir? Julie Noël 2022