Examiner l’impact des habitudes d’utilisation des médias numériques durant la pandémie de la COVID-19 sur la santé et le développement des enfants d’âge préscolaire: Une évaluation exhaustive pour documenter les stratégies de réduction des méfaits et l’utilisation bénéfique des médias numériques Chercheur.e principal.e : Caroline Fitzpatrick État du projet : En cours Dates : février 2022 - février 2024 En savoir plus
Student-teacher relationship quality moderates longitudinal associations between child temperament and behavior problems Chercheur.e principal.e : Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry En savoir plus
Assessing and Comparing Handwriting Skills of Kindergarten and First Grade Pupils with Kinematic Theory and Lognormal Models. Chercheur.e principal.e : Marie-France Morin En savoir plus
Perinatal and early-life factors associated with stable and unstable trajectories of psychopathic traits across childhood Chercheur.e principal.e : Vincent Bégin En savoir plus
An empirical investigation of the externalizing and internalizing pathways to disordered gaming behavior: A longitudinal study across childhood and adolescence Chercheur.e principal.e : Michèle Déry En savoir plus
An exploration of intra-individual mechanisms for the association between childhood conduct problems and early adolescent substance use Chercheur.e principal.e : Alexa Martin-Storey, Michèle Déry En savoir plus
The role of online schooling, screen-based activities, and parent coping in Canadian children’s COVID-19- related trauma and anxiety symptoms Chercheur.e principal.e : Jonathan Smith En savoir plus
Education for students with neurodevelopmental disabilities—Resources and educational adjustments Chercheur.e principal.e : Malena Argumedes, Marie-France Nadeau En savoir plus
Using Prevent Teach Reinforce for Young Children to Manage Challenging Behaviors in Public Specialized Early Intervention Services for Autism Chercheur.e principal.e : Malena Argumedes En savoir plus
Using the Prevent-Teach-Reinforce model to reduce challenging behaviors in children with autism spectrum disorder in home settings: A feasibility study Chercheur.e principal.e : Malena Argumedes En savoir plus