Maternal functioning and child’s externalizing problems: temperament and sex-based driven effects Gabrielle Garon-Carrier, Jean-Pascal Lemelin, Katherine Pascuzzo, Michèle Déry 2022
Student-teacher relationship quality moderates longitudinal associations between child temperament and behavior problems Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2022
Personality Heterogeneity in Adolescents with Disruptive Behavior Disorders: A Conceptual Replication Study Mélanie Lapalme, Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2022
An empirical investigation of the externalizing and internalizing pathways to disordered gaming behavior: A longitudinal study across childhood and adolescence Michèle Déry 2022
Enquête sur l’utilisation et les besoins de services de santé mentale à l’Université de Sherbrooke : Synthèse des résultats présentée au Secrétariat général de l’Université de Sherbrooke Alexa Martin-Storey, Anne-Marie Tougas, Catherine Laurier, Geneviève Paquette, Isabelle Thibault, Luc Touchette, Mélanie Lapalme, Michèle Déry, Yann Le Corff 2021
Externalizing and internalizing trajectories to adolescent gambling: A longitudinal study Michèle Déry 2022
The use of indirect aggression among boys and girls with and without conduct problems: Trajectories from childhood to adolescence Michèle Déry 2021
Self and parent-reported sleep problems of adolescents with childhood conduct problems and comorbid psychological problems Alexa Martin-Storey, Michèle Déry, Vincent Bégin 2021
Variants of Psychopathic Traits Follow Distinct Trajectories of Clinical Features Among Children with Conduct Problems Michèle Déry, Vincent Bégin, Yann Le Corff 2021
Le tempérament de l’élève : un facteur clé de la qualité de la relation avec les enseignants? Jean-Pascal Lemelin, Michèle Déry 2021