Self-continuity moderates the association between peer victimization and depressed affect Alexa Martin-Storey 2018
Common components of evidence-based parenting programs for preventing maltreatment of school-age children Marie-Josée Letarte 2018
L’approche systémique appliquée à une équipe de travail en centre jeunesse Isabelle Thibault, Myriam Laventure 2018
Longitudinal Determinants of School-Based Mental Health Service Use for Girls and Boys with Externalizing Behavior Problems Jean Toupin, Michèle Déry 2018
Approcher l’écriture en début de scolarisation : apprentissages des élèves et actions de l’enseignant Marie-France Morin 2017
Unions et désunions conjugales au Québec : rapport de recherche. Première partie : le couple, l’argent et le droit Carmen Lavallée 2017
Planificateur ou formulateur? Mise en évidence de deux stratégies de rédaction à partir d’un support imagé chez des élèves de CE1 et de CM2 Marie-France Morin 2017
Are some inequalities amplified through the differential access to play opportunities at school? Caroline Fitzpatrick 2017